Home Pozyskiwanie klientów Jak pozyskać klientów do restauracji? Czym przyciągnąć nowych gości?

Jak pozyskać klientów do restauracji? Czym przyciągnąć nowych gości?

by Patryk Wójcik

Nie ma nic gorszego niż pusta restauracja. Kiedy w Twoim lokalu wieje pustkami, tracisz motywację do pracy. To również podcina skrzydła Twoim pracownikom. Kolejny miesiąc bez klientów to kolejne straty, które w jakiś sposób musisz pokryć. Pytanie ile jeszcze wytrzymasz? Jeżeli chcesz zmienić sytuację swojej restauracji, musisz zacząć pozyskiwać nowych klientów. Musisz wiedzieć jak przyciągnąć gości, bo bez nich Twoja praca traci sens. W tym artykule znajdziesz kilka konkretnych sposobów na pozyskiwanie klientów do restauracji i mam wielką nadzieję, że Ci one pomogą.

Żadna reklama Cię nie uratuje, jeżeli masz słabą ofertę

Zanim przejdziemy do sposobów na pozyskiwanie klientów, musimy ustalić pewną sprawę. Gówno zawinięte w sreberko, nadal jest tylko gównem. Jeżeli próbujesz je sprzedać jako smaczny cukierek, to jesteś zwykłym oszustem i żadna reklama Ci nie pomoże.

Nawet najlepszy marketing nie uratuje przed bankructwem restauracji, w której serwowane jest jedzenie słabej jakości. Podobnie jest ze złą obsługą, która może zaprzepaścić wszystkie starania kucharzy. Słaba obsługa to niestety gwóźdź do trumny wielu restauracji.

Wybitny marketing może przyciągnąć do kiepskiej restauracji gości. Problem w tym, że taka sztuczka uda się wyłącznie jeden raz. Kiedy goście poczują się oszukani, nigdy do Ciebie nie wrócą i dodatkowo zadbają o to, aby ich znajomi również nie odwiedzili Twojego lokalu.

Zanim pomyślisz o reklamie i inwestowaniu pieniędzy w marketing, zastanów się, czy zadbałeś o podstawy. Czy Twoja obsługa jest miła dla gości? Czy Twoi pracownicy są najlepszą wizytówką restauracji? Czy inwestujesz w rozwój swojej załogi? Czy serwowane jedzenie jest dobre i przygotowane z właściwych składników? Czy masz dobrze policzone koszty i nie musisz oszczędzać na produktach?

Dla wielu osób się wydaje, że restauracja to świetna maszynka do zarabiania pieniędzy. Jednak to tak naprawdę bardzo ciężki biznes. Jeżeli prowadzisz go uczciwie, musisz być odważnym człowiekiem. Dobra restauracja nie może się udać bez pasji i ciężkiej pracy. Chciałem to ustalić na samym początku artykułu, bo tylko dbając o dobre fundamenty swojego biznesu, możesz skorzystać z pomysłów na pozyskiwanie klientów, które dla Ciebie przygotowałem.

media społecznościowe w promocji restauracji

Zdobywaj klientów, dzięki mediom społecznościowym

To chyba oczywiste, że możesz przyciągać gości do swojej restauracji, kiedy dobrze prowadzisz swój firmowy fanpage na Facebooku. Problem w tym, że wszyscy to wiemy, ale kiedy musimy się tym zająć w praktyce, traktujemy to z przymrużeniem oka.

Wielu restauratorów idzie na łatwiznę w kwestii prowadzenia fanpage. Najczęściej popełniane są tu dwa błędu. Pierwszym jest zatrudnienie najtańszej agencji, która zrobi to za nas (za śmiesznie niskie wynagrodzenie). Drugim jest obarczenie obowiązkami związanymi z prowadzeniem firmowego Facebooka kogoś, kto zupełnie nie jest do tego przygotowany.

Kiedy zastanawiałem się, który z błędów jest większy, to w końcu doszedłem do wniosku, że jednak zatrudnienie kiepskiej agencji jest gorszym wyborem. Osobę, która nie jest przygotowana do prowadzenia Facebooka, można tego nauczyć. Jeżeli ma do tego choć trochę motywacji, szybko załapie, jak powinna to robić. Kiepska agencja zawsze będzie robiła to źle i nie da się tego zmienić.

Nie chodzi o to, że agencje nie potrafią prowadzić Facebooka dla restauracji. Technicznie robią to świetnie. Problem w tym, że najtańsze agencje obsługują wielu klientów i robią z tego powtarzalny proces, który odbiera całą magię Twojej restauracji. Posty publikowane przez agencje najczęściej są tak ogólne, że pasują do Twojego biznesu i do wszystkich innych restauracji w okolicy. To jest właśnie prawdziwy dramat.

Lepiej robić kiepskie zdjęcia i nie ogarniać Facebooka od strony technicznej, ale robić to z jakimś pomysłem i charakterem, niż powielać schematy, które znudziły już wszystkich. Płaczę, kiedy wchodzę na fanpage restauracji i widzę kolejne posty w stylu: „My dziś jemy pączki, a Wy” (tłusty czwartek), „My tak obchodzimy Dzień Kobiet, a Wy jak?”, „Czy wiesz, że dziś jest Światowy Dzień Szczura?” (4 kwietnia). Ja się pytam, kogo to tak naprawdę obchodzi?

Taka bezosobowa komunikacja jest najgorszą zbrodnią w biznesie gastronomicznym. Tak jak Twoje dania muszą mieć swój charakter, tak samo Twoje posty na Facebooku muszą mieć jakiś przekaz. Wykorzystywanie ogranych schematów może i wygląda na pierwszy rzut oka profesjonalnie, ale jest strasznie uciążliwe dla normalnego człowieka. Widzą to wszyscy, którzy zdecydowali się polubić Twoją stronę (i najczęściej tego żałują).

Obecne trendy marketingowe pokazują, że nie musisz robić wszystkiego idealnie. Ważniejszy jest Twój przekaz i charakter Twojej komunikacji z klientami. Jeżeli próbujesz być poprawny politycznie i chcesz zadowolić wszystkich, to zginiesz w tłumie innych nudnych restauracji, które powielają bezsensowne schematy.

Dlatego potraktuj na poważniej prowadzenie fanpage na Facebooku. Twoja restauracja może wyróżnić się na tle konkurencji, bo obecnie większość z nich robi to źle. Najlepiej by było, żebyś zajął się tym samodzielnie (przynajmniej na początku). Później możesz znaleźć w swoim zespole osobę, która ma do Facebooka naturalny talent.

Media Społecznościowe to nie tylko Facebook. Jednak we wszystkich kanałach panują te same zasady, które tu opisałem. Twoja komunikacja musi mieć charakter i nieść za sobą jakiś przekaz. Musisz się czymś wyróżniać i wywoływać emocje. Nie szukaj trików, które pomogą Ci przechytrzyć konkurencję. To naiwne myślenie.

Do pozyskiwania klientów możesz wykorzystać Instagram. Jest on ściśle połączony z Facebookiem, dlatego możesz w łatwy sposób zacząć tam działać. Przyciągnąć gości możesz również na YouTube, jednak jest to już trudniejsze i wymaga większego zaangażowania. W Polsce rozwija się obecnie bardzo szybko Linkedin. Jestem pewien, że w niektórych restauracjach można go świetnie wykorzystać do promocji.

Jednak nie kombinuj za bardzo. Większość restauratorów nie zdaje sobie sprawy, że prowadzenie działań w Mediach Społecznościowych wymaga czasu i pieniędzy. Facebooka i Instagram powinieneś ogarnąć, choć na podstawowym poziomie. Za inne kanały nie bierz się w pierwszej kolejności. Do tego trzeba już większej wiedzy. Lepiej jest używać jednego kanału dobrze, niż na wszystkich kanałach komunikować się w niewłaściwy sposób.

reklama restauracji na Facebooku

Reklama restauracji na Facebooku

Ustaliliśmy, że aby przyciągnąć pierwszych gości do Twojej restauracji, powinieneś nauczyć się prowadzić Facebooka (ewentualnie możesz dodać do tego Instagram). Zapomnij na razie o istnieniu innych mediów społecznościowych. Jednak samo działanie na Facebooku, można podzielić na dwie kategorie: działania bezpłatne i płatne.

Działania bezpłatne to prowadzenie fanpage, o którym wspomniałem wcześniej. Działania płatne to reklamy, które możesz wykorzystać do zdobywania nowych klientów. To właśnie dzięki reklamie możesz dotrzeć do setek osób w stosunkowo tani i łatwy sposób.

Wielu ekspertów komplikuje sprawy związane z reklamą na Facebooku. Ty jednak nie potrzebujesz zaawansowanych metod, aby zacząć reklamować swoją restaurację. Na początku wystarczą Ci podstawy, dlatego zachęcam Cię do przeczytania mojego wcześniejszego artykułu na ten temat: Reklama na Facebooku – Czy warto klikać w „Promuj post”? Dowiesz się z niego, jak krok po kroku ustawić swoją pierwszą reklamę na Facebooku.

Reklama na Facebooku pomoże Ci dotrzeć do osób, które znajdują się w okolicy Twojego lokalu. Możesz tam ustawić zasięg reklamy w promieniu jednego lub pięciu kilometrów od Twojej restauracji. Możesz też dotrzeć do osób, które są jedynie przejazdem w Twoim mieście (turyści).

Możliwości reklamowych na Facebooku jest masa. Jednak musisz zacząć od czegoś prostego. Kiedy za bardzo skupisz się na zaawansowanych technikach reklamowych, zaczynasz tracić za dużo czasu, zanim opublikujesz swoją pierwszą reklamę. Zachęcam Cię do łączenia metody, w której uczysz się metodą prób i błędów, a później zdobywasz wiedzę teoretyczną.

Niedługo na mojej stronie w Bazie Wiedzy opublikuję kilka artykułów na temat skutecznego reklamowania się na Facebooku. Jest to szeroki temat, dlatego nie będę go dalej rozwijał w tym artykule. Pamiętaj jednak, że reklama na Facebooku jest obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów do restauracji.

strona internetowa dla restauracji

Własna strona internetowa nadal skutecznie przyciąga gości

Niestety strony internetowe wielu restauracji to prawdziwy dramat. Zostały przygotowane w przestarzałej technologii, która nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Wielu właścicieli restauracji zachłysnęło się możliwościami, jakie daje Facebook i zamiast inwestować w swoją stronę, przenieśli tam wszystkie swoje działania. Moim zdaniem to ogromny błąd.

Musisz pamiętać, że zawsze będziesz właścicielem strony internetowej Twojej restauracji. Nie wiesz jednak, jaka będzie polityka Facebooka w przyszłości. Budujesz swój wizerunek w internecie na obcej platformie i kiedyś będziesz musiał za to zapłacić. Nie chcę Cię straszyć, ale jestem tego pewien.

Dlatego Twoja restauracja musi mieć własną stronę internetową. Nie potrzebujesz wodotrysków i skomplikowanego systemu rezerwacji. Potrzebujesz jedynie prostej strony, na której będzie można sprawdzić podstawowe informacje.

Większość stron internetowych restauracji ma źle przygotowane menu, którego nie da się odczytać na telefonie. Jeżeli na własnej stronie masz plik PDF z menu, to musisz w końcu coś z tym zrobić, bo w obecnych czasach jest to wstyd. Postaw na przejrzystość i minimalizm, a zobaczysz efekty.

Twoja strona internetowa powinna być w centrum Twoich działań promocyjnych w internecie. Cokolwiek zrobi w przyszłości Google lub Facebook, Ty dzięki swojej własnej stronie będziesz niezależny. Jeżeli posłuchasz moich słów, to niedługo mi za to podziękujesz. Twoja konkurencja tego nie wie i uzależnia się od zewnętrznych serwisów takich jak Facebook.

Kiedy Twoja strona jest w centrum działań promocyjnych, Twój marketing może być dużo tańszy. Czy wiesz o tym, że do każdej osoby wchodzącej na Twoją stronę internetową możesz skierować reklamę na Facebooku? W ten sposób możesz przekonać osoby, które nie są jeszcze zdecydowane, aby odwiedzić Twoją restaurację. Czasami wystarczy mały impuls, aby zmienić osobę interesującą się Twoją ofertą w płatnego klienta. Właśnie tak możesz działać, kiedy połączysz ze sobą kilka narzędzi marketingowych.

Każdy, kto prowadzi restauracje i nie ma dobrze przygotowanej strony internetowej, popełnia moim zdaniem ogromny błąd. Uzależniasz wtedy internetowy wizerunek swojej restauracji od innych firm, co jest bardzo ryzykownym rozwiązaniem. Zobaczysz jak wiele firm będzie tego żałowało w niedalekiej przyszłości.

Dlatego już dziś sprawdź, czy zadbałeś o podstawy swojej strony internetowej. Czy wyświetla się ona dobrze na komputerach i urządzeniach mobilnych (telefonach)? Czy można na niej znaleźć menu i łatwo odszukać kontakt? Czy masz na stronie Google Analytics i pixela Facebooka? Czy Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana na właściwe słowa kluczowe? Jeżeli nie zadbasz o te podstawy, to tracisz naprawdę wielu klientów każdego dnia.

jak reklamować restauracje w Google

Reklamy restauracji w Google

Jeżeli nie masz dobrze przygotowanej strony internetowej, to praktycznie tracisz możliwość reklamowania się w Google (Google Ads). A przecież każdy z nas korzysta z wyszukiwarki. Reklama w Google może być tania, bo podobnie jak w przypadku reklamy na Facebooku, możesz ją uzależnić od lokalizacji Twojej restauracji.

Przykładowo prowadzisz restaurację na ulicy Długiej w Gdańsku. Wiesz dobrze, że wielu turystów szuka ciekawego miejsca, w którym mogliby coś zjeść. Ustawiasz swoją reklamę w Google na lokalizację do dwóch kilometrów od Twojej restauracji. Używasz słów kluczowych takich jak: „Restauracja Gdańsk starówka” albo „Gdzie zjeść na starym mieście w Gdańsku?”.

Dzięki tak ustawionej reklamie w Google nie musisz wydawać fortuny, aby przyciągnąć kilku potencjalnych klientów. Wielu restauratorów nie uzależnia swoich reklam od lokalizacji i muszą płacić więcej za kliknięcia osób, które niekoniecznie chcą odwiedzić Twój lokal.

Sam się nad tym zastanów. Czy bardziej zdecydowanym klientem będzie osoba, która prawie widzi drzwi Twojej restauracji, czy ktoś, kto w danym mieście (np. Gdańsku) szuka informacji o jakiejś restauracji? Mądry marketing nie musi być drogi, jeżeli wiesz dokładnie jaki efekt chcesz uzyskać.

To właśnie ze względu na reklamę restauracji w Google uważam, że powinieneś mieć dobrze przygotowaną stronę internetową. Bez niej takie ciekawe sposoby na promocję mogą być dla Ciebie niedostępne. Dlatego, jeżeli chcesz pozyskać do swojej restauracji nowych klientów, zacznij jak wykorzystać do tego potęgę Google.

negatywne i pozytywne opinie o restauracji w internecie

Zadbaj o opinię w Internecie

Dbanie o opinię w internecie jest ważne. Wiele osób szukających restauracji, patrzy na opinię w Google, Facebooku, TripAdvisor, czy innych serwisach znanych w danym mieście. Nie może być tak, że olewasz rozmowy na temat swojego lokalu. Może być to przecież kolejne źródło nowych gości.

Wiem, że nie jest to proste. Kiedy uczciwie i z pasją prowadzisz swoją restaurację, każda negatywna opinia jest dla Ciebie poważnym ciosem wymierzonym w najczulsze miejsce. Musisz mieć świadomość, że istnieje dużo większe prawdopodobieństwo otrzymania negatywnej opinii, niż pozytywnego komentarza.

Klient nie zawsze ma rację, ale to nie oznacza, że musisz się z nim kłócić w komentarzach. Możesz jednak pokazać, że jako restaurator masz świadomość jego opinii. Możesz za nią podziękować i obiecać poprawę. W ten sposób możesz przekuć negatywne komentarze na swoją korzyść. Potencjalni klienci, którzy będą czytali te opinie, poczują, że zająłeś się problemem. Właśnie o taki efekt nam chodzi.

Dobry restaurator wie co i gdzie mówią na temat jego lokalu. Nie walcz z negatywnymi opiniami, bo to nie ma sensu jak walka z wiatrakami. Spróbuj je przekuwać na swoją korzyść. Pokazuj w swoich komentarzach, jak zająłeś się problemem. Jeżeli ktoś żali się, że dostał zimną potrawę, możesz odpowiedzieć, że to się więcej nie powtórzy, bo obecnie podajecie ją na patelniach z kutego żelaza.

Tak naprawdę ilość negatywnych opinii się nie liczy. Konsumenci mają coraz większą świadomość, że w dzisiejszym świcie nieuczciwa konkurencja może zapłacić za negatywne opinie na Twój temat. Liczy się to, że jako właściciel restauracji pokazujesz swoją obecność. Pokazujesz klientom, że jesteś i słuchasz. Pokazujesz, że ich zdanie ma dla Ciebie znaczenie.

Jako psycholog często się dziwie, że przedsiębiorcy nie dbają o opinię na swój temat w internecie. Wdawanie się w pyskówki i chamskie komentarze nie mają sensu. Za to umiejętne odpowiadania na negatywne komentarze, są najlepszą metodą na zaprezentowanie swojego profesjonalizmu.

Pokaż, że opinia Twoich klientów nie jest dla Ciebie obojętna. Nie musisz z uporem maniaka śledzić wszystkich serwisów z opiniami. Skupi się na tych najważniejszych. Będzie to na pewno Google, Facebook i TripAdvisor. Może to być również jakiś lokalny serwis, który akurat w Twoim mieście jest popularny. Zaznacz tam swoją obecność, a będzie to kolejny sposób na zdobycie nowych klientów.

jak kreatywnie promować restaurację

Lokalna promocja restauracji

Nie samym Internetem żyje człowiek. Szczególnie jeżeli chodzi o marketing w gastronomii. Zauważyłem, że osoby prowadzące restauracje idą na łatwiznę. Wydaje im się, że Internet opanował świat i nie ma sensu inwestować w inne formy promocji. A to przecież nieprawda!

Jeżeli jesteś pewien, że masz dobre jedzenie i fajną obsługę, ale Twoja restauracja nadal świeci pustkami, mam dla Ciebie najskuteczniejszą radę na świecie. Wyjdź do ludzi. Nic tak nie przyciąga gości do lokalu, jak dobrze przemyślana akcja promocyjna w realnym świecie.

Jeżeli chcesz pozyskać klientów, musisz wyjść do ludzi. Nie ma innej opcji. Prowadzenie restauracji to ciągłe rozmowy, dbanie o atmosferę i wyczucie smaku. Nie da się o to wszystko zadbać, jeżeli chowasz się gdzieś na zapleczu, albo za ekranem komputera. Weź przykład z prawdziwych Włochów, którzy prowadzą swoje restauracje całym sercem. To oni są najlepszą formą promocji dla własnego biznesu.

Lokalne akcje promocyjne są też świetnym pretekstem do rozmów o Twojej restauracji. Coraz rzadziej spotyka się kreatywne i przemyślane akcje promocyjne, o których można opowiedzieć znajomym. Wszystko dlatego, że nie chcemy wychodzić na spotkanie oko w oko z naszymi potencjalnymi klientami.

To nie muszą być od razu jakieś wielkie i kosztowne wydarzenia. Możesz przecież wyjść do ludzi z domową lemoniadą w najgorętszy dzień roku (koniecznie w ładnie oznaczonych kubeczkach, które będą Twoją reklamą). Możesz zorganizować warsztaty przygotowywania pizzy z prawdziwym Włochem (Twoim pizzaiolo).

Edukuj swoich klientów, niech nauczą się robić pyszną pizzę w domu. Kiedy mają na to czas i ochotę, niech sami sobie gotują, ale niech w pamięci cały czas mają Twoją restaurację. Bo to przecież tam się nauczyli robić tak pyszne dania. Tak powstają opowieści, którymi dzielimy się ze znajomymi.

Zorganizuj fajny konkurs z nagrodami. Tylko niech nie będzie to jakiś Facebookowy konkursik, który nie będzie miał sensu i realnego wpływu na Twój biznes. Niech to będzie konkurs z prawdziwego zdarzenia. Może być skierowany do dzieci, którym zorganizujesz mały wernisaż w swojej restauracji. Dumni rodzice przyjdą oglądać pracę swoich pociech i na pewno szepną kilka ciepłych słów o Twojej restauracji dla swoich znajomych.

Nagrody też mogą być nośnikiem reklamowym. Twoja własna książka kucharska? A może puzzle, które po ułożeniu będą się kojarzyły z Twoim lokalem? Albo co powiesz na Twoją własną talię kart, które mogą umilić wieczór z kumplami? Pomysłów może być wiele, wszystko zależy od grupy, do której kierujesz swoje działania promocyjne.

Lokalna promocja to również obiady lub kolacje tematyczne. To połączenie dobrej atmosfery, zabawy i edukacji. Raz w miesiącu organizujesz wydarzenie, na którym goście mogą spróbować dań z jakiegoś kraju lub regionu. Do tego odpowiednia oprawa muzyczna i masz pewność, że całe miasto dowie się, że w Twojej restauracji jest ciekawie.

Restauracja musi żyć. Musi tworzyć opowieści. Musi wywoływać emocje. Nie ma na to lepszego sposobu niż wyjście do ludzi i zaplanowanie ciekawej lokalnej akcji promocyjnej. Dbaj o rozpoznawalność Twojego lokalu w najbliższej okolicy. Przypominaj ludziom, że istniejesz i chętnie ich ugościsz. Niech Twoja restauracja będzie dla nich pierwszym skojarzeniem, kiedy jakiś turysta zapyta ich o miejsce, w którym mógłby smacznie zjeść.

Nawet jak przygotowujesz ulotki, możesz zadbać o to, aby nie był to kolejny zbędny śmieć w skrzynce Twojego klienta. Sama ulotka nie ma dla Twojego potencjalnego klienta żadnej wartości i wyrzuci ją bez mrugnięcia okiem. A co jeśli na ulotce będzie jakiś ciekawy przepis? Co, jeśli opiszesz tam zasady żywienia dla osób dotkniętych cukrzycą? Co, jeśli opiszesz błędy, jakie najczęściej popełniają ludzie w kuchni?

Właśnie takiego podejścia do marketingu chcę Cię nauczyć. To nie Ty jesteś tu najważniejszy. To klient powinien być w centrum. Informacja o Twojej firmie może być schowana, bo jeżeli klient ma wystarczająco dużo motywacji, to i tak ją znajdzie. W dzisiejszym świecie przestaje mieć znaczenie, to jak głośno krzyczysz, teraz ważne jest dbanie o potrzeby drugiego człowieka (a może zawsze tak było, tylko o tym zapomnieliśmy).

Marzę o tym, aby znaleźć w swojej skrzynce reklamę restauracji (albo innego lokalnego biznesu), której nie będę miał ochoty od razu wyrzucić. Właśnie dlatego musisz podzielić się czymś wartościowym z klientem, nawet jeżeli chodzi o materiały reklamowe. Tylko wtedy masz szansę przebić się do ludzkiej świadomości i przyciągnąć nowych klientów do swojej restauracji.

marketing szeptany w restauracji

Zadbaj o historie, które ludzie opowiadają na Twój temat

Żyjemy w świecie nowoczesnych technologii i Internetu, jednak nadal nie ma skuteczniejszego sposobu na zdobywanie klientów, niż zwykłe polecenia. Jesteśmy ludźmi i stale rozmawiamy z innymi. Lubimy pokazywać się w najlepszym świetle. Zamieszczamy setki zdjęć na Facebooku i Instagramie, w których chwalimy się najpiękniejszymi fragmentami naszego życia.

Jeżeli chcesz pozyskać nowych klientów do swojej restauracji, musisz zadbać, aby ludzie zaczęli mówić o niej swoim znajomym. Musisz zatroszczyć się oto, aby wizyta w Twoim lokalu była powodem do dumy. Niech Twoi klienci zaczną się chwalić, że są w tak świetnej restauracji. To najsilniejszy rodzaj poleceń.

Dlatego wszystko, co opisałem w tym artykule, miało skłonić Cię do zmiany myślenia o marketingu w gastronomii. Nie chodzi tylko o to, abyś skupił się na promocji swojej restauracji. Chodzi raczej o to, abyś dał ludziom pretekst do rozmów. Nie ważne, jakich metod użyjesz (oczywiście, jeżeli są etyczne). Ważne, żeby ludzie o Tobie mówili.

Do tworzenia historii możesz wykorzystać własną stronę internetową albo Facebooka. Możesz też przygotować lokalną akcję promocyjną. Tak naprawdę możesz połączyć wszystko, czego się tu dowiedziałeś, aby w końcu przyciągać dużą ilość klientów do swojej restauracji.

Reklama i promocja restauracji nie ma sensu, jeżeli nie wywołuje żadnych emocji. Niestety nadal większość właścicieli stawia na poprawność polityczną i próbuje w swoich działaniach marketingowych trafić do wszystkich. To nie może się udać. Musisz określić ,dla kogo jest, a dla kogo nie jest Twoja oferta. Twoja restauracja musi mieć swój charakter, bo inaczej zginie w tłumie innych lokali bez wyrazu.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu masz głowę pełną pomysłów. Zacznij je realizować, a na pewno przyciągniesz nowych gości do swojej restauracji. Będę trzymał za Ciebie kciuki, bo nadal znam zbyt mało miejsc, o których chętnie opowiedziałbym znajomym.

Pozdrawiam,

Patryk Wójcik – psycholog pomagający w promocji lokalnego biznesu.

Te artykuły mogą Cię również zainteresować

Napisz komentarz